Outreaches

Er zijn in Nederland ongelooflijk veel mensen die het zich niet kunnen veroorloven om naar de tandarts te gaan. Het gevolg is dat die mensen vaak jarenlang rondlopen met kiespijn, ontstoken tandvlees, gaatjes en ga zo maar door.

Wij vinden dat verschrikkelijk en willen die mensen graag helpen (zie foto’s hieronder)!

Daarom organiseren we regelmatig een outreach. Samen met kerken en maatschappelijke organisaties geven we tijdens een outreach gratis mondzorg aan mensen die het niet kunnen betalen om naar de tandarts te gaan. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die in de schuldhulpsanering zitten of mensen die bij het Leger des Heils verblijven.

Waarom doen we dat?

Wij zijn een christelijke organisatie en wij geloven dat elk mens kostbaar is in de ogen van God. We geloven dat Hij van elk mens houdt en dat elk mens waardevol is. Wij zijn dus mondzorg professionals met een passie voor God, maar natuurlijk ook met een passie voor mensen.

Daarom willen we met onze outreaches ook mensen die buiten het zorgsysteem vallen helpen om de zorg te krijgen die zij nodig hebben. Naast de mondzorg op zich geven we deze mensen ook altijd een stukje persoonlijke aandacht en een persoonlijk ‘verwenpakket’. Door onze gaven en talenten op deze manier in te zetten willen we Gods liefde aan hen laten zien.

Hoe ziet dat er uit?

Tijdens een outreach nodigen we de mensen altijd eerst uit voor een screening. Zo kunnen we zien welke problemen er zijn in de mond, wat er gedaan moet worden en kunnen we bijvoorbeeld vragen wat voor medicijnen iemand al gebruikt.

Zo kunnen we uitleggen wat we gaan doen, afspraken maken over de behandeling en efficiënte probleemgerichte zorg bieden.

Een dag later vindt vervolgens de daadwerkelijke behandeling plaats. We hebben altijd een ontvangstteam klaar staan dat zorgt voor een gastvrij onthaal. Veel mensen vinden het spannend om naar de tandarts te gaan en dat geldt natuurlijk ook tijdens een outreach. Daarom stellen we mensen ook altijd op hun gemak, leggen we uit wat er gaat gebeuren en informeren we hen van te voren wat ze kunnen verwachten.

Voor, tijdens en na de behandeling is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht en willen we de mensen die we behandelen ook laten weten dat hij of zij geliefd en kostbaar is in de ogen van God. Na de behandeling krijgt iedereen ook een persoonlijk verwenpakket mee.

Zo willen we een stukje van Gods liefde laten zien en laten ervaren!

Klik hier voor meer informatie